سیلندر ویکی پدیا





سیلندر (موتور) – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیلندر (به انگلیسی: Cylinder)، در موتورها و پمپهای رفت و برگشتی، فضایی استوانهای است که پیستون در آن حرکت میکند. هر موتور، پمپ یا کمپرسور رفت و برگشتی، برای کارکرد نیاز به دستکم یک سیلندر دارد. معمولاً چند سیلندر در کنار یکدیگر و در بلوک سیلندر قرار میگیرند که با ریختهگری آلیاژهای آلومینیوم یا چدن ساخته …
بلوک سیلندر – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
بلوک سیلندر (به انگلیسی: Cylinder block) یک ساختار فلزی یکپارچه در موتور رفت و برگشتی است که شامل سیلندر و (اغلب) برخی یا تمام قطعات اطراف سیلندر مانند :(مجرای عبور مایع خنککننده موتور و مجرای خروجی دود اگزوز و کارتر (موتور) و ۰۰۰) است؛ و دقیقاً زیر سرسیلندر قرار دارد. اصطلاح بلوک موتور(به انگلیسی: engine …
سرسیلندر – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
در یک موتور درونسوز سرسیلندر به قطعهای گفته میشود که بر فراز بخش بالایی سیلندرها قرار دارد. چنانچه بلوک سیلندر یک موتور را به تنهایی دیده باشید. متوجه شدهاید که قسمت فوقانی آن باز بوده و پیستونها در درون سیلندرها قابل دیدن هستند. در ضمن سوراخهایی در بدنه موتور وجود دارد (بدنه موتورهای بلوک سیلندر است) که انتهای آنها باز …
سیلندر هیدرولیک – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیلندر هیدرولیک (به انگلیسی: Hydraulic cylinder) وسیلهای است که توان سیال را به صورت حرکت خطی به توان مکانیکی تبدیل میکند. سیلندرهای هیدرولیکی عملگر خطی (به انگلیسی: Linear actuator) نیز نامیده میشوند. دیگر نوع عملگرها، موتورها هستند که حرکت دورانی تأمین میکنند و عملگر دورانی نامیده میشوند.
سیلندر- هد- سکتور – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیلندر-هد -سکتور همچنین با عنوان CHS شناخته میشود. یکی از روشهای قدیمی برای آدرس دهی فیزیکی به هارد دیسک است. اگرچه مقادیر CHS ارتباط مستقیمی دیگر با دادههای ذخیره شده بر روی رسانههای ذخیرهسازی امروزی ندارند. در عوض از CHS مجازی برای آدرس دهی در بسیاری از برنامههای سیستمی استفاده میشود.
رده:خودروها با موتور ۱۶ سیلندر – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
صفحهها. این ۴ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۴ صفحه است. آ. آئودی روزمیر. ب. بوگاتی ویرون. س. سیزتا-مورودر وی۱۶تی. ک. کادیلاک وی-۱۶. برگرفته از «https://fa.wikipedia.org/w/index.php?title=رده:خودروها_با_موتور_۱۶_سیلندر oldid =9382216». رده: خودرو بر پایه موتور. ردهٔ پنهان: رده انبار بدون پیوند به ویکیداده …
موتورسیکلت – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
یکی از معروفترین موتورسیکلتهای وارد شده به ایران سوزوکی جی اس ۱۰۰۰ مدل ۱۹۷۹ میباشد که موتورسیکلتی دارای چهار سیلندر و ۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ کیلومتر در ساعت سرعت حداکثر است. این موتور سیکلت در سال ۱۳۵۶ توسط فردی بنام گلابچی برای اولین بار به ایران وارد شد و بخاطر شتاب بالا ظاهری زیبا و پرابهت و صدایی بسیار …
پیستون – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیستون، (به انگلیسی: Piston)، جزئی از موتورهای رفت و برگشتی، پمپها و کمپرسورهای رفت و برگشتی و استوانههای نیوماتیکی و مکانیزمهای مشابهاست. پیستون، در این مکانیزمها، بخش متحرکی است که در داخل یک سیلندر قرار میگیرد. نقش پیستون در موتورها، انتقال نیرو از گازهای در حال انبساط در داخل سیلندر به میللنگ با استفاده …
فهرست قطعات خودرو – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
Cover cylinder head. قالپاق در سوپاپ. Cylinder barrel. بدنه داخلی سیلندر. Cylinder base. پایه سیلندر. Cylinder block. بلوک سیلندر – بدنه سیلندر یا بدنه موتور. Piston gudgeon. گژن پین- خار پیستون- انگشتی پیستون. Piston pin lock. قفل تثبیت انگشتی پیستون. Piston ring spreader. سوراخ یا افشانک رینگ پیستون.
سوپاپ – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
سوپاپهای متداول امروزی معمولاً از نوع سوپاپ قارچی شکل یا پایهدار میباشند. این سوپاپها شامل یک ساقه (که به مشابه ساقه قارچ است) و یک سه تخت و پهن (که مشابه کلاهک قارچ) میباشند. همچنین سر سوپاپ دارای یک لبه مورب است که وجه نامیده میشود. همچنین محل قرارگیری سوپاپ که معمولاً در کف سرسیلندر و گاهی در خود سیلندر قرار دارد نیز …
کوئل – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
در واقع هر سامانه کویل یک قطع کن کوئل مکانیکی و خازن دارد. در بیشتر کویلهای اخیر برای ایجاد پالس از ترانزیستورهای قوی استفاده میشود. در نسل اولیه خودروها یک کوئل برای تمام سیلندرها استفاده میشد اما در نسل جدید تعداد کوئل تا حداکثر به تعداد سیلندرها (یعنی برای هر سیلندر یک کوئل جداگانه) استفاده میشود. سامانه جرقه زنی در …
موتور دیزل – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
برای سوزاندن یک ماده سوختی به دو عامل حرارت و اکسیژن نیاز است. اکسیژن از طریق مجاری ورودی موتور وارد محفظه سیلندر میشود و سپس بوسیله پیستون فشرده میگردد. این فشردگی آنچنان زیاد است که باعث ایجاد حرارت بسیار بالا میگردد. سپس عامل سوم یعنی ماده سوختنی به گرما و اکسیژن افزوده میشود که در نتیجه آن سوخت شعلهور …
موتور ملی – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
موتور EF شرکت ایران خودرو یک موتور چهار سیلندر است. سری EF۷ ای اف سون با همکاری شرکت شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو ایپکو و F.E.V GmbH of Germany طراحی شده است. مدلهای دیگر توسط خود ایپکو طراحی شود. سرمایه گذاری فاز اولیه پروژه موتورهای EF ایران خودرو (EF۷ دوگانه سوز) حدود ۸۰ میلیون دلار آمریکا بوده …
میل بادامک – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
در سالهای قبل از دهه نود معمولاً در بیشتر موتورها میل سوپاپ داخل سیلندر بود و از طریق استکانی یا تایپیت و میل تایپیت نیرو به انگشتی یا اسبک و سپس به سوپاپ منتقل میشد. امروزه تقریباً در اکثر موتورهای چهار زمانه میل سوپاپ روی سر سیلندر قرار دارد که به آن میلسوپاپ بالا سری گفته میشود. موتورهایی که دارای یک میل سوپاپ …
سیتروئن ژیان – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
پیشرانه دو سیلندر آن از نوع باکسر با فشار روغن و جریان هوا خنک می شود و شاتون های آن بر روی میل لنگ پرس شده است. همانند بسیاری از خودروهای فرانسوی دیفرانسیل جلوی آن دوره، مجموعه پیشرانه و گیربکس به صورت طولی نصب شده است. جالب است بدانید که ژیان حتی دارای پیچ تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین بوده است.
شمع (خودرو) – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
در اتومبیل، شمع ابزاری است برای انتقال جرقههای متناوب برق داخل سیلندرها که در انتهای سیلندر و روی سرسیلندر در موتور اتومبیل نصب میشود و برق موتور که با حرکت متناوب دلکو به سر شمعها میرسد، طوری تنظیم شده که به هنگام فشردگی بخار بنزین در انتهای سیلندر جرقهای از انتهای شمع ساطع شده، باعث انفجار بنزین و حرکت موتور …
درزبند – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
درزبند، واشر آببندی یا گسکت (به انگلیسی: Gasket) وسیلهای مکانیکی است که برای پر کردن فضای میان دو جسم برای جلوگیری از نشت بکار میرود. درزبندها را معمولاً از راه برش دادن در صفحههای لاستیکی، فلزی، نمدی، مقوایی، فایبرگلاسی، سیلیکونی یا بسپاری میسازند. درزبندهای مربوط به کاربردهای ویژه ممکن است حاوی آزست هم …
رده:خودروهای ۱۰ سیلندر – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
صفحهها. این ۱۸ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۱۸ صفحه است. ا. اسآرتی وایپر. آ. آئودی اس۶ · آئودی اس۸ · آئودی آراس۶ · آلفا رومئو ۱۶۴. ب. بامو ام۵. پ. پورشه کاررا جیتی. د. دوج تراک · دوج رم اسآرتی-۱۰. ف. فورد اکسکورژن · فورد سری ئی · فولکسواگن فائتون · فولکسواگن توارگ. ل. لامبورگینی اوراکان · لامبورگینی استوک …
موتور چهارزمانه – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرحلهٔ اول: مکش (تنفس)[ویرایش]. در این مرحله پیستون در بالاترین مکان ممکن در سیلندر قرار دارد. پیستون از بالای سیلندر به پایین میآید و باعث بالا رفتن حجم سیلندر میشود و مخلوطی از طرفی هوا و سوخت وارد سیلندر میشود.
سیلندر چیست؟ wikiwook ویکی ووک – زندگی آگاهانه
10 ژانويه 2018 … سیلندر در موتور خودرو فضایی استوانه ای مانند است که پیستون ها در آن با حرکتی منظم و عمودی به بالا پایین می روند تا احتراق داخلی را شکل بدهند.
بنلی TNT، تازهواردی در جمع موتورسیکلتهای 250 سیسی ایران مجله پدال
14 آوريل 2017 … کلیات نمای ظاهری تیانتی 25 تک سیلندر را نیز میتوان مشابه برادر بزرگترش 250 دانست با این تفاوت که مدل تک سیلندر اگزوز کشیدهای دارد و کمکفنر عقب ….. آما در لینک دومی که شما به آن اشاره کرده اید که متعلق به وبسایت ویکی پدیا میباشد در وحله ی اول باید به اطلاع شما برسانم که در تمامی دانشگاه ها و شرکت های …
ثروت «محصولی» به روایت «ویکیپدیا» – فرارو
23 فوریه 2013 … حالا پایگاه خبری «فرانت لاین» اعلام کرده که در سال ۲۰۰۵ ثروت صادق محصولی به ۱۶۰میلیون دلار رسیده است و دانشنامه آزاد الکترونیکی ویکیپدیا که بخش بزرگ اخبار خود را از دادههای مردمی دریافت میکند، از او در فهرست 10 ثروتمند ایرانی نام برده که اکنون در کشور زندگی میکنند. در این ردهبندی اسامی ایرانیانی که حداقل …
ماشینآلات هیدرولیک – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد – Apple
بیل مکانیکی. قسمتهای هیدرولیکی اصلی:سیلندر بزرگ، تاب متحرک بیل، و نیرو محرکه شیارهای فلزی. ماشین هیدرولیک به ماشین آلات و ابزاری گفته میشود که از نیروی مایعات در آنها استفاده میشود. بیل هیدرولیکی نمونه رایجی از ماشینآلات هیدرولیک هستند.
سیلندر ویکی پدیا
سیلندر ویکی پدیا سیلندر در ویکی پدیا واشر سر سیلندر ویکی پدیا